Saturday, September 22, 2018

Papa ʻŌlelo: Lā

Kaʻapuni O Maui: 1 Malaki 2015

Pōʻakahi - Monday
Pōʻalua - Tuesday
Pōʻakolu - Wednesday
Pōʻahā - Thursday
Pōʻalima - Friday
Pōʻaono - Saturday
Lāpule - Sunday


Notice how the days were numbered, except the day of prayer.

Pō:
nvs. Night, darkness, obscurity;
the realm of the gods;
pertaining to or of the gods, chaos, or hell;
dark, obscure, benighted;
formerly the period of 24 hours beginning with nightfall
(the Hawaiian “day” began at nightfall)




".... on a certain day" 

ma Pōʻakahi - on Monday
ma Pōʻalua - on Tuesday
ma Pōʻakolu - on Wednesday
ma Pōʻahā - on Thursday
ma Pōʻalima - on Friday
ma Pōʻaono - on Saturday
ma Lāpule - on Sunday



"....last Monday, next Tuesday,  etc" 

i nehinei - yesterday
i kēia lā - today
i kā lā āpōpō - tomorrow

i kēia lā - today
i kēia pule - this week
i kēia mahina - this month
i kēia makahiki - this year

i kēia Pōʻakahi - this Monday
i kēia Pōʻalua - this Tuesday
i kēia Pōʻakolu - this Wednesday
i kēia Pōʻahā - this Thursday
i kēia Pōʻalima - this Friday
i kēia Pōʻaono - this Saturday
i kēia Lāpule - this Sunday
_____________________

i kēia pule aʻe - next week
i kēia mahina aʻe - next month
i kēia makahiki aʻe - next year

i kēia Pōʻakahi aʻe - next Monday
i kēia Pōʻalua aʻe - next Tuesday
i kēia Pōʻakolu aʻe- next Wednesday
i kēia Pōʻahā aʻe - next Thursday
i kēia Pōʻalima aʻe - next Friday
i kēia Pōʻaono aʻe - next Saturday
i kēia Lāpule aʻe - next Sunday
_________________________

i nehinei - yesterday
i pule nei - last week
i mahina nei - last month
i makahiki nei - last year

i Pōʻakahi nei - last Monday
i Pōʻalua nei - last Tuesday
i Pōʻakolu nei - last Wednesday
i Pōʻahā nei - last Thursday
i Pōʻalima nei - last Friday
i Pōʻaono nei - last Saturday
i Lāpule nei - last Sunday







No comments:

Post a Comment